Day 12 – Your current relationship, if single discuss how single life is.

Masih single, boleh mingle and jom nyanyi lagu jingle bells masa Hari Natal nanti *tiba-tiba

Single rocks! Ececeh, poyo. Single atau dah ada teman istimewa, dua-dua pun ada kelebihan dan kekurangan. Hahaha macam salah je guna perkataan kekurangan. Cabaran lah senang cerita.

Picture from;

Kalau single, takde orang nak control (of course lah parents control, ini pasal orang luar ye). Nak pergi mana-mana pun takde orang tanya, takde orang nak marah, takde orang nak risau, takde orang nak bising, takde orang nak hantar message banyak kali, "you kat mana ni? I dah call you banyak kali, tak jawab. I tengah risau nii" dan takde orang nak call 64 kali. Bebas lah orang kata.

Tiada teman, tiada tanggungjawab. Eh ye ke tanggungjawab? -__-" Maksud i di sini ialah bila kita takde pakwe/makwe, kita takyah nak jaga hati sesiapa. So takde lah situasi seperti merajuk dan memujuk. Kita boleh buat apa-apa yang kita suka, takde orang yang akan merajuk dan kita pun tak payah nak tanya orang atau Google cara untuk memujuk pasangan yang merajuk.


Contoh orang hot *melts* Picture from;


Orang single boleh berkawan dengan sesiapa pun. Ini tengok teman jugak lah, kalau dapat teman yang kes cemburu sangat susah. Kawan dengan orang yang hot daripada dia, tak boleh. Kawan dengan orang yang hebat sikit, tak boleh. Tapi kalau kawan dia, semua pun boleh. -__-" Janganlah terasa ye, ini pendapat i je. So kalau single bolehlah keluar dating dengan mereka yang hot / hebat ini.


Picture from;

Downside single pulak, hmm mungkin rasa sunyi bila semua orang berkepit dengan teman masing-masing, kita sesorang. Alahai, tapi takyah jealous ke sakit hati ke. Kita ada keluarga & kawan-kawan :) Lagi apa? Oh, maybe juga jarang dapat hadiah macam teddy bear yang pegang heart tulis "I love you" atau bunga atau rantai. Ini pun bukanlah masalah besar sangat, kawan-kawan pun dah selalu bagi kan kan :')

So being single isn't that bad. Okay je. Sementara single ni, bolehlah bersuka-ria dan bergembira dengan girlfriends dan boyfriends. Kalau dah ada teman istimewa nanti, dapat pulak yang kuat cemburu atau kuat merajuk, jagalah elok-elok.

Picture from;

p.s. Do you know that 15 February is S.A.D. (Single Awareness Day)? Siap ada website lagi uolls.

Comments

Atikah said…
'Google cara untuk memujuk pasangan yang merajuk' - Haha true, but it isn't the worse I guess because it's still people giving advice. If ade yang opt for 'online chat bot' (try Googling it), that's when we should start to worry LOL.

Btw, we happen to belong to two 'clubs' now - ones yang just got to know of Anwar Hadi and celebrating SAD. Heh ;)
Shahiela C said…
Online chat bot? LOL. And if there is anyone who opt for that, it would be seriously funny! Tanya lain, dia jawab lain hahaha.

Oh yeah ;D

Popular posts from this blog

Survived (part 1)

Matrikulasi.

Mula-mula benci, lama-lama sayang.