*Sebelum baca, ni post tahun 2012. Sistem matrikulasi sekarang mungkin ada perubahan so adik2 baca ni jadikan guide tapi tanya jugak senior yang baru habis matriks untuk nasihat ye. Good luck semua ;) Hello semuanya, semoga anda dalam keadaan yang baik-baik saja ya. Sebenarnya I dapat beberapa soalan berkenaan program matrikulasi ataupun takyah nak skema sangat matriks. Dah jawab beberapa personally lepastu bila tengah reply lagi sorang punyalah panjang lebar dah nak habis dah pun, entah macam mana tetiba tertutup pulak browser! -____________-" Fine. Takpe takpe. Makanya terhasillah post ini. Biar akak bagitahu adik-adik semua pasal matriks ok? Akak gituwww. Kita switch on mode 'skema' sebab target pembaca adalah golongan yang lebih muda daripada empunya blog ini. Baiklah. Gambar hiasan. (Credits to Mike Soh) Nak cerita banyak pun tak boleh sebab berat mata memandang, berat lagi bahu memikul. Sesuai tak peribahasa ni? Layaaaaan. Let's go straight to ...
Pagi tadi pergi sekolah untuk majlis anugerah kecemerlangan. Dapat jugak I pergi untuk naik pentas ambil sijil dan bukan jadi penyambut tetamu. Dulu ada cita-cita nak datang lepas tengok senior yang bijak- bijak belaka, klik sini untuk baca. Yes. Yes. Yes! Dang, pengakuan yang tak cool. Kthxbai hahaha tetiba. Okay, tak kelakar. Rupa-rupanya pergi majlis seumpama tu kan rasa sedih sikit. Sedih sikit sebab cikgu-cikgu macam terharu tapi I rasa tak berbaloi sebab keputusan tak bagus sangat pun. Macam mana ni? Nasi dah jadi bubur, bukannya boleh jadi nasi balik walaupun kita goreng, bakar atau jemur bawah matahari. Dah tu, ini macam hari last datang sekolah secara rasmi. Bukan macam tapi memang. Kalau pergi sekolah lepasni tak dijemput. Masa sekolah dulu kan bila senior datang kan mesti macam excited sikit sebab nak tahu dia belajar kat mana sekarang dia buat apa sekarang dia kerja apa sekarang. Tak kiralah kenal ke tak. Pendek kata, suka bila senior datang. So adik-adik kalau akak perg...
Hello there. I swear, I have so many things to tell but the problem is... semuanya cerita basi. I'm not sure if you all know about it (or don't even care), I'm not in the mood already. Doh. And this blog has becoming more and more boring with lots and lots of writing and no pictures. Boo me, boo. See, introduction pun dah panjang berjela semata-mata nak cakap I tak nak cakap pasal cerita basi. Blergh. Tau tak kekok rasanya bila dah lama tak blogging? Benci. Dah. Shuush to what I'm not telling and let's proceed to what's the 'in' thing right now (in my life, obviously). First up, semester 1 result is out. Praises to Allah I've got 3.93. The one slacking is Maths (A-), lawak tak? Tapi memang padan sebab ketepikan Maths. Tak adil sungguh, revise subjek Sains je lebih *roll eyes*. And I got B for English. Tulah kokonon omputih dah terer so takyah buat apa-apa revision, padan muka kau, Shahiela. Overall, it's really beyond my expectation, anyway. S...
Comments